Objekt Domova je umístěn v klidné části města - na sídlišti na Libuši, v blízkosti autobusového a vlakového nádraží. Nachází se cca 1,5 km od centra města, kde je k dispozici většina významných institucí - městský úřad, úřad práce, služebna Policie ČR, pošta či bankovní instituce, příp. také zdravotnické i lékárenské služby a rovněž řada obchodů a restaurací. Nelze opomenout ani služby poskytující klientům možnost kulturního vyžití (knihovna, kino, muzeum, kulturní dům).

Domov nabízí pobytovou sociální službu seniorům nad 60 let, pro které je dlouhodobě složité nebo nemožné žít spokojeně a soběstačně ve vlastním domácím prostředí. Kromě poskytnutí celoročního příjemného ubytování, dobré a pro seniory vhodné stravy a zajištění sociální péče podporujeme naše klienty v samostatnosti a aktivním trávení času. Rovněž jsme jim nápomocni v udržování a upevňování kontaktu s jejich rodinami a blízkými. Areál Domova je rozdělen do dvou oddělení. V přízemí celého komplexu se kromě administrativního zázemí nachází i aktivizační místnost, celodenně přístupná kaple, Sokolovna a společná jídelna sloužící také jako velký společenský sál. Na každém oddělení jsou hojně využívána oddechová zákoutí, společenské místnosti, knihovny a na 1. oddělení Zámecká hospůdka. Pobyt našim klientům zpříjemňuje snadno přístupné a otevřené atrium uvnitř budovy, příp. park u Domova sloužící také jako místo pro mezigenerační setkávání. Velmi oblíbená je Kavárna U dříve narozených v přízemí Domova, kde mohou klienti i se svými blízkými posedět u dobré kávy a zákusku. V Domově jsou klientům k dispozici jedno a dvoulůžkové pokoje, vybavené pohodlným seniorským nábytkem a kuchyňskou linkou s vestavěnou ledničkou. Nedílnou součástí pokoje je i bezbariérová koupelna s toaletou.

Základem poskytované péče je pečlivě propracovaný a letitou praxí prověřený systém individuálního plánování průběhu sociální služby. Ošetřovatelská péče je realizována v nepřetržitém provozu kvalifikovaným zdravotnickým personálem, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zdravotní péče je zajištěna formou zvláštní ambulantní péče, prostřednictvím praktického lékaře, který má v zařízení své ordinační hodiny pravidelně 1x za týden. Do Domova dochází také 1x za měsíc lékař psychiatr. Domov má zavedené moderní, systematicky zpracované a osvědčené koncepty péče, které zajišťují holistický přístup ke klientovi a tím i naplnění jeho potřeb - potřeb seniora, jenž mnohdy už vyčerpal veškeré své schopnosti a možnosti pečovat o sebe sama. Konkrétně se jedná o koncept bazální stimulace, dále psychobiografický model péče prof. Erwina Böhma a o smyslovou aktivizaci. K zajištění veškerých potřeb našich klientů na sklonku života nám významnou měrou pomáhá Namaste Care, která je pro nás dnes již neodmyslitelnou součástí propracovaného konceptu Paliativní péče v našem Domově. Plně si uvědomujeme potřebu poskytovat naší službu v co nejvyšší možné kvalitě a k tomu nám pomáhá sebehodnotící model E-Qalin, který nám odkrývá další možnosti zkvalitnění péče do detailů a to ve všech ohledech.

Příklady dobré praxe

  • Péče o klienty s rozvinutým syndromem demence s využitím validačních technik a vizuálních mostů

Zaměstnanci Domova přistupují ke každému klientovi individuálně na základě jeho potřeb. U klientů s rozvinutým syndromem demence se snaží při poskytování péče porozumět, co se skrývá za konkrétními projevy jejich chování a se zjištěnými informacemi následně adekvátně pracovat. Pro usnadnění orientace byly pro tyto klienty na chodbě příslušného oddělení naistalovány vizuálně orientační mosty, které jim napomáhají najít cestu zpět na pokoj, příp. na oblíbená místa na oddělení. Rovněž se osvědčilo dle znalostí biografie označit dveře pokoje velkou číslicí odpovídající číslu popisnému domu, kde klient dříve bydlel. Pozitivní zkušenost přinesl rovněž další orientační prvek – ke dveřím pokoje umístit stolek s předměty připomínajícími jeho povolání či celoživotní koníček. Během validačních setkání s dezorientovaným klientem je nesmírně důležité vnímat klienta bezpodmínečně, přijmout ho takového jaký je a být pro něj TADY a TEĎ v jeho realitě. Ve validaci mají své opodstatněné místo také doteky, které jsou nepřenositelné a jedinečné, pouze mezi klientem a pečujícím odvíjející se z jejich vzájemné důvěry. Je podstatné všímat si opakujících se témat rozhovoru důležitých pro klienta, projevů chování, pohybů a nalézt SYMBOL. Nalezení a pojmenování symbolu, přináší klientovi naplnění jeho emocionálních potřeb.

Přejít na stránky zařízení